الثلاثاء، 4 يناير، 2011

كأسك يا وطن

هناك 24 تعليقًا:

re7ab.sale7 يقول...

مــــــــرارة
بجد
انا مش عارفة اقول اية
صرنا فرجة صحيح

خواطر شابة يقول...

رحاب صالح
انه مشهد من نوع الكوميديا السوداء يجعلنا نضحك على همومنا نضحك لدرجة البكاء على حالنا وما الت اليه امورنا

سندباد يقول...

شر البلية ما يضحك
لله الامر من قبل ومن بعد
لنا الله

Ramy يقول...

صرنا فُرجة

يا مرارتى اللى اتفقعت

يا فرحة أمريكا فينا

ربنا يعدى الأيام على خير

ماجد القاضي يقول...

السلام عليكم

ياااااااااااه .. رجعتيني حوالي 25 سنة لورا!!!!

أصلي شفتها زماااااان بس طبعا ماكنتش فاهم معظمها...

المشهد ده فعلا من أقوى المشاهد... والمرارة الحقيقية إن كل اللي سخر منه ما زال موجودا حتى الآاااان!!!!!

تحياتي أختي الكريمة.

مصري جدا يقول...

مهما كان كاس الوطن مر

يظل هو الوطن
لا بديل ولا مأوى سواه

فتاه من الصعيد يقول...

المسرحيه دي تبكي اكثر مما تضحك

تحياتي

مغربية يقول...

تعرفين
أول مرة أشاهد هاته المسرحية، رغم أني أعرفها من زمن
ايه ياريت والد دريد لحام لم يعد

خواطر شابة يقول...

سندباد
فعلا شر البلية ما يضحك

خواطر شابة يقول...

Ramy
رامي تعازي الحارة على ما وقع في الاسكندرية وربي يصلح الاحوال

خواطر شابة يقول...

ماجد القاضي
فعلا كل ما سخر منه لازال موجود فباسثتناء وحدة اليمن الذي لم يعد يمنين لا شئ تغيرا
انا ايضا اعشق هذه المسرحية واعشق كل مسرحيات دريد لحام السياسية
دمت بكل الود وربي يصلح الاحوال

خواطر شابة يقول...

مصري جدا
بكتب اسمك يا بلادي
عالشمس اللي ما بتغيب
لامالي ولا اولادي
عن حبك مالي حبيب

خواطر شابة يقول...

فتاه من الصعيد
عزيزتي المثل يقول شر البلية ما يضحك

خواطر شابة يقول...

مغربية
عزيزتي حاولي ان تشاهديها كاملة تأكدي انها تستحق ذلك وانا متأكدة انك ستستمتعين بها
صح والده الشهيد قالها له قال له بعد كل ماسمع الان انت موتني
دمت بكل الود عزيزتي

عزيز يقول...

فيديو اكثر من معبر وخا قديم

لكن احسن لكان كان مغربي

خواطر شابة يقول...

عزيز
يدي على كتفك وريني شي عمل مغربي في هذا المستوى ماكاين غير النطيحة وما أكل السبع للاسف. ان كنت انت تعرف احدها ذكرني
دمت بود

حاجات جوايا يقول...

ياربى
الوجع العربى ما يطيب ابدا
الغريب ان كل اللى قاله ما زال مستمر
ومن اسبوع كده شفت مسرحية مصرية قدييييييمة من التمانينات لقيت النقد السياسى لسه هو هو نفس المشاكل ونفس الاستنكار


هو احنا ليه مش بنتغير للافضل ؟
غريبة جدا

تحياتى ليكى يا قمر

لـــولا وزهـــراء يقول...

صرنا فرجة
وبدنا كرامة

لولا

eng_semsem يقول...

وحبة الكرامه راحوا خلاص والوطن العربي كله صراعات وجروح والمحتل بيزيد كل يوم عن يوم وان كانت اليمن ما اتقسمت السودان بكره هتنقسم والقدس ضايع ومفيش حد يسال عنه ولا عن اهله
يارب نشوف وحده عربيه ونشوف القدس اسلاميه ونعرف نصلي فيها

Haytham Alsayes يقول...

تصبحون علي وطن

تحياتي

ماجد العياطي يقول...

بدي اشرب كاسك ياوطن

بدي اشرب كاس عزك


أااااااااااااااااه ياوطن

عايش فينا مهما بعدنا عنه

ليه بس بتفكرينا بالهم ده

الله يسامحك.... وبحيييكي على اللفته الجميله دي

تحياتي

محمد ملوك يقول...

مضحكات مبكيات
مفرحات مؤلمات
مسخرات مدميات
تناقضات ومفارقات
هذه هي حال أوطاننا
أوطان استشهد من أجلها السلف فضيعها الخلف
لطفك يا رب بنا

Atef Shahin يقول...

شكرا .. شكرا على تذكيرنا بهذا العمل الرائع والفن الراقي المضحك المبكي بل المبكي المبكي

كل عام وانتي بخير

فشكووول يقول...

السلام عليكم خواطر
تحياتى
طول عمرنا ما بنتعلمش من التاريخ
اللى كان من تلاتين سنه تلاقيه هوا هوا اللى موجود الآن
دمت بكل الحب