السبت، 13 فبراير، 2010

ماأحلى الطفولة

يقول المثل اثنان لايتعلمان المستحي والمتكبر وانا لله الحمد في تعلم ما أجهل ليست فيا الصفتان لهذا دائما ماأسأل على ما لاأعلمه واليوم أحب ان أتقدم بالشكر الجزيل لصاحب مدونة سبايدرمان على مساعدته لي في تحميل برنامج سمايلات و للولا وزهراء صاحبتي مدونة بالحب اتجمعنا على الشرح المستفيض في كيفية تركيب فيديو ووضعه على المدونة واليوم قمت بتجربة وتطبيق عملي لما شرحتاه لي وكانت النتيجة هي هاته بين أيديكم الان فرجة ممتعة أتمناها لكم.


video

هناك 66 تعليقًا:

مواطن شووجااع يقول...

دلع دلع دلع عيني دلع


ههههههههه

جميل التطور في الأداء علي البلوج

يارب تدومي علي نظرة التفاؤل والروح الجميلة دي يا مس نوجا

المغاربة كلهم كدا ولا إيه ؟
=====

بقيت أحس إن سمة أساسية في المصريين إستعذاب الألم أو حب النكد

الشاعر الفنان أحمد فتحى فؤاد يقول...

برافو عليكى
أحسنتى جدا فى إختيارك للغنوة و الصور الجميلة
دائما متميزة

emymony يقول...

هههههههههههههههههه حلوة اوى والفيديو جميل
انا كده هاقعد كل يوم افتح اتفرج عندك
يارب دايما من تقدم لتقدم
مع خالص حبى يانوجه ياجميله

هي وظروفها يقول...

انا عندي مشاكل ومش شغال الفيديو عندي

بس بجد كوني اقول معرفش واتعلم احسن ما اعيش جاهل بشيء لكبر او لخجل

هابي فالنتين يا نوجا

سبايدرمان spiderman يقول...

مفيش داعي للشكر ابدا
اي خدمه انا تحت امرك ^_^

...

و تمااااام الفديو بس شوفت الصور و مسمعتش الأغنيه ( مش بسمع اغاني ) ^_^

أحمد الصعيدي يقول...

منا أجمل تواضعك


أسعدك الله

وعلي فكرة مبروك عليكي شوية الكتاكيت

السلام عليكم

ghada mOhsen يقول...

ده اول تعليق اكتبه فى مدونتك الرائعه
بس مش اول زياره ... فأنا ازورك من حين لاخر ...

بجد بحييكى على مواضيعك الرائعه ...

اما البوست ده بجد الاغنيه دى اصلا تحفه
صور الاطفال تحفه موووووووت

واحلى شى ان الواحد لما مابيعرف شى انه يسأل
عمر السؤال ماكان عيب ...

بجد تسلمى ..
تقبلى مرورى
... ;) ,,, ;) ...

عزيز يقول...

هههههههه

تقدم ملموس ياك

خطوة الى الامام

بالتوفيق

هتشوفوا يقول...

والله لو ممكن أغنية كوكو واوا أبقى شاكر مجهودك وأحب اهديها لأصدقائي المدونين

المجاهد الصغير يقول...

السلام عليكم
جميل
الاطفال جميله
وفقكى الله
دمتى حبيبتى بخير
ويبقى التواصل

لولا وزهراء يقول...

بجد كده كثير علينا اوى ومافيش اى داعى لهذا الشكر لاننا كلنا اخوات وماحدش يبخل على اخواته باى حاجه
انا فهمت ان اسمك تقريب نوجا صح كده
ربنا يديم بينا التواصل والموده
الفيديو حلو اوى اوى وتحت امرك فى اى لحظه
على فكره اختك يعنى بتعرف فوتو شوب كمان تحت امرك
جميل اوى اوى دلع عينى دلع ويا عبنى على الدلع
" وش بيغمز "

ربنا يحفظك وكل عيد حب وانتى بخير وسعاده ياااااااااااااااااااااااااااااااارب


زهراء

حنين يقول...

ايه الدلع ده كله
يارب دايما دلوعه
تسلمى يا نوجا

sal يقول...

ربنا يسعدك

Atef Shahin يقول...

إنهم البراءة والنقاء
إنهم الجمال والصفاء
‘نهم نقطة ضعفي وعلاج همومي

شكرا لك وتحياتي

بحر الالوان يقول...

فعلا ما فيش اجمل من الطفولة .
اختيار موفق ... ومبروك علي هذه الاضافات الجديدة

وبانتظار فيديوهاتك بقي :)

تحياتي لك

reem يقول...

الله عليهم

عسولين جدا جدا

احلى حاجة الاطفال وبراءتهم

وحشانى يا نوجا جدا جدا

وهابي فالنتين داى

خواطر شابة يقول...

مواطن شجاع
لاتوجد قاعدة عامة في اي شعب طبعا تكون هناك سمة غالبة لكن دائما لايمكننا التعميم
سعيدة ان الفيديو أعجبك وربي يديم السعادة والتفاؤل على الجميع
تحياتي

لاسع افندى يقول...

فيديو جميل فعلا


تحياتى

فاتيما يقول...

ربنا يكرمكم يا خواطر
و كتر خيركم انكم عاوزين تنفعونا
بالمعلومة و تشاركونا فيها

لما اروح ابقى اتفرج بروقان
عشان انا ف الشغل دلوقتى

عيد حب سعيد عليكى يا حبيبتى
و دايما تكونى بخير يا رب

ستيته حسب الله الحمش يقول...

الله الله
انا أخدت الورد
لقيت كل اللي قبلي دخلوا يتفرجوا عليه بس ومش فاكرينه للسرقة :)
تسلم ايدك وايدهم
وطبعا مش عيب ابدا نتعلم ونسأل
ومحدش فينا ابدا عنده كل العلم
ربنا يفرح ايامك كلها وخاصة خصوصي على جنب الأيام الحمرا اللي احنا فيها دي

S.M.G يقول...

صحيح انا اوافق المثل وأؤيده :)

ماجد العياطي يقول...

حلوه وجميله

وجميل منك ارجاع الفضل لاهل الفضل

ده شئ يخليكي في مكانت اهل الفضل

وجميله جدا وياريت تبقي تشراحيها

علشان اعملها في المدونه بتاعتي

وفقكم الله

هيثــم رمضـــان يقول...

ما أجمل الطفولة وبراءة الطفولة , الفيديو رائع تسلم إيدك.

تحياتي

مصري جدا يقول...

كل مرحلة وليها جمالها

بس الماضي بيكون أجمل

لأننا بننسا السئ ولا نتذكر الا كل ما هو جميل

ماشي يا جميل؟

Heba Faruq يقول...

جميل جدا هذا المثل وصحيح فعلا فالحياء والتكبر يمنعان صاحبهما من السؤال الذي هو مفتاع التعلم
للاسف لم اتمكن من رؤية الفيديو لان فيه مشكلة في الكمبيوتر عندي
لكن شعرت كده من التعليقات ان فيه حاجة جميلة تعكس روحك الجميلة
ربنا يسعدك دائما وعيد حب سعيد

خواطر شابة يقول...

الشاعر الفنان أحمد فتحي فؤاد
كان هذا تطيق عمليا لما تعلمته والحمد لله النتيجة كانت مرضية
شكرا لتشجيعك

خواطر شابة يقول...

emymony
ربي يخليك يارافعة روحي المعنوية تسلميلي
دمت بكل ود عزيزتي

خواطر شابة يقول...

هي وظروفها
صح مش مقبول ان الكبر أوالحياء يمنعنا عن اننا نسال على اللي منعرفوش
ياسيدي ربي يخلي كل ايامك أعياد
تحياتي

خواطر شابة يقول...

سبايدرمان
هذا لطف منك بارك الله فيك
الفيديو اخترت له صور أطفال فهم رمز البراءة لايختلف عليهم اتنان
تحياتي لك

خواطر شابة يقول...

أحمد الصعيدي
ربي يجعلنا عند حسن الظن جميعا ان شاء الله
الكتاكيت دول مبروكين علينا جميعا تبارك لي لما يكون عندي كتكوت خاص ان شاء الله
تحياتي لك

خواطر شابة يقول...

ghada mohsen
والله مش حتعرفي تعليقك أسعدني قد ايه ربي يخليك وشكرا على كلامك الطيب وربي يجعلني عند حسن الظن دائما
دمت بكل ود عزيزتي

خواطر شابة يقول...

عزيز
الواحد ماحدو فالحياة وهو كيتعلم فقط خاص تكون عنده الرغبة
دمت في حفظ الله

خواطر شابة يقول...

هتشوفوا
طب أجاوبك بأيه عشان ماترجعش تقولي والله بهزر ههه
تحياتي

خواطر شابة يقول...

المجاهد الصغير
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
سعيدة ان الفيديو أعجبك
دمت في رعاية الله وحفظه

خواطر شابة يقول...

لولا وزهراء
زهراء شكرا يا حبيبتي والحمد لله النتيجة كانت مرضية
انا اسمي نجيبة عزيزتي ووالله انا نفسي اتعلم الفوتوشوب كمان وعندي الرغبة أكيد ولو تساعديني أكون لك شاكرة
دمت بكل ود

خواطر شابة يقول...

حنين
ربي يخليك وتسلمي من كل شر
في رعاية الله

خواطر شابة يقول...

sal
ويسعدك يارب شكرا لك
تحياتي

خواطر شابة يقول...

Atef Shahin
انهم نقطة ضعفنا جميعا فهم البراءة هم أكبادنا تمشي على الارض
تحياتي

خواطر شابة يقول...

بحر الالوان
عندي أفكار كثيرة سأحاول ان أطبقها ان شاء الله
في حفظ الله

خواطر شابة يقول...

reem
كل عيد وانت طيبة وبخير يا حبيبتي
الاطفال ملائكة تمشي على الارض يكفي رؤيتهم لتسعدي
تسلمي لي يا حبيبتي

خواطر شابة يقول...

reem
تسلمي يا حبيبتي
الاطفال فعلا ملائكة تمشي على الارض يكفي رؤيتهم لنسعد
دمت في حفظ الله ورعايته

محمد الإربدي يقول...

السلام عليكم
ادعوكم لمتابعة مدونتي الجديدة التدبر
تحت العنوان التالي : http://altadebor.blogspot.com/

خواطر شابة يقول...

لاسع افندي
شكرا على تشجيعك
تقبل تحياتي

خواطر شابة يقول...

فاتيما
اتمنى يعجبك لما تشوفيه ان شاء الله
سعيدة بزيارتك وبتعليقك
ان شاء الله دائما تكوني فرحانة ومبسوطة
أحبك في الله فاتيما

خواطر شابة يقول...

دكتورة ستيتة
اتفضلي يادكتورة الورد واللي حاطة الورد تحت أمرك
تعرفي يادكتورة هذا اليوم هنا في المغرب عادي كغيره من الايام لاأختلاف ولامظاهر للاحتفال نهائيا بس عموما الفكرة في مضمونها حلوة فيها معاني جميلة
تحياتي لك وكل عيد وانت طيبة وبتحبي وتتحبي ان شاء الله

خواطر شابة يقول...

S.M.G
صرنا اتنان اذن
شكرا على المرور الطيب
تحياتي

خواطر شابة يقول...

ماجد العياطي
ان كنت تقصد برنامج سمايلات فيمكنك الدخول الى مدونة سبايدرمان الرابط موجود في هذه التدوينة أعلاه ستجد الطريقة مشروحة كاملة في بوست خاص
شكرا لكلامك الكريم عني ويارب أكون عند حسن الظن دائما
تقبل تحياتي

خواطر شابة يقول...

هيثم رمضان
الطفولة تعني النقاء والبراءة والصفاء وكل المعاني الجميلة ربنا ما يحرم اي حد من نعمة ان يكون في حياته طفل
تحياتي لك

خواطر شابة يقول...

مصري جدا
نعم لكل مرحلة لذتها لكن مرحلة الطفولة لها طابع ونكهة خاصة فيها البال خالي ولامكان للهموم نهائيا والقلب صافي لايعرف لا الكره ولا الحسابات يا ليتنا بقينا أطفالا

خواطر شابة يقول...

Heba Faruq
ربي يكرمك على الكلام الجميل في حقي
الفيديو كان صور لأطفال مع صوت أغنية كاظم الساهر دلع
تسلمي لي وان شاء الله تكوني دائما بألف خير
تحياتي لك

خواطر شابة يقول...

محمد الإربدي
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
فكرة مدونتك قيمة تدبر كلام الله هدف نبيل كلنا نسعى لتحقيقه
جزاك الله خيرا

فتاه من الصعيد يقول...

جميل يا جميييل

مبروك :)

منتظرين مزيد من الفيديوهات

تحياتي

خواطر شابة يقول...

فتاة من الصعيد
الله يبارك لك وفيك
دمت في حفظ الله ورعايته
تحياتي

دكتور لذيذ يقول...

اه
.. مبروك يافندم
للأمام

خواطر شابة يقول...

دكتور لذيذ
شكرا على المرور الكريم
دمت في رعاية الله وحفظه

صفــــــاء يقول...

ايوة يا عم التكنولوجيا والتطور ظهروا أهو

يالا بقى الى مزيد من التقدم

:))))

خواطر شابة يقول...

صفاء
مش بيقولك اطلبوا العلم من المهد الى اللحد أدينا بنتعلم
نورتيني عزيزتي
تقبلي تحياتي

AHMED SAMIR يقول...

و هو التدوين اصلا اتعمل علشان ايه؟
علشان التكامل بين الناس سواء في الأفكار او الأراء المختلفة

well يقول...

كلاكيت تانى مرة
..
تمام .. مستنيلك فيلم قريب يكون بكاميرة تلفون على شوية اكشن

تحياتى

خواطر شابة يقول...

AHMED SAMIR
فعلا معك حق نفيد ونستفيد هذه هي ميزة التواصل وفائدته
دمت بكل ود

خواطر شابة يقول...

Well
بداية مبروك تحقق حلمك وجعله الله في ميزان حسناتك فالاذان فضله كبير والرسول صلى الله عليه وسلم قال في حديث ما معناه لو علم الناس الفضل الذي في الاذان والصف الاول لأقترعوا عليه فهنيئا لك
بالنسبة للفيديو عندي أفكار في دماغي سأحاول تطبيقها متى ما وجدت وقتا
دمت بكل ود

رحله البحث يقول...

السلام عليكم
صدقينى والله زعلان جدا من نفسى جدا جدا جدا
ومش عارف الغلطه الغير مقصوده دى حصلت ازاى
مش عارف اقولك ايه بس التمسى لى العذر لانى كنت باحاول اكتب بوست جديد عن البلد وكمان انا فى الصحراء فى العملومعظم الوقت بيكون فيه ناس بتكلمنى فاكيد غصب عنى كلمهمن اللى كنت بافكر فيهم وكتبتها بدون قصد
اتمنى انك تكونى متفهمه وياريت تعملى ديليت للكومنت اللى فات
واسف مره اخرى جدا جدا جدا
وربنا يديكى طوله العمر والسعاده والصحه وكل الخير
وتحياتى للمغرب واهل المغرب الكرام

خواطر شابة يقول...

رحلة البحث
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
لاداعي للاسف انا من البداية عرفت انها غلطة مطبعية وهذا كان واضح في ردي عليك فأنا كنت أضحك وبعدين الاعمار بيد الله فنحن لانستقدم ساعة عن أجلنا ولا نستأخر والموت حق والمؤمن هو من يتذكره في كل وقت لذا ما تاخذش في بالك نهائي
انا عن نفسي لايزعجني تعليقك السابق نهائيا لذا لاأرى داعيا لمسحه الا ان كانت رغبتك انت وقتها سأفعل
تحياتي وتقديري لك

رحله البحث يقول...

عزيزتى يسعدنى تفهمك للخطأ الغير مقصود وسوف اضيف نفس التعليق بعد التصحيح لكن اتمنى ان تحققى رغبتى وتقومى بمسح التعليق الاول لو تسمحى

خواطر شابة يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
خواطر شابة يقول...

رحلة البحث
قد فعلت
تحياتي لك